Re: [NOVICE] NemID + Firefox??

On Sat, 23 Jul 2011 23:35:54 +0200
Hans Henrik Hansen <sslug@sslug> wrote:

> rsync -avu /home/h2vh/xfer /media/disk/
>
> Forløbet så fornuftigt ud: 'xfer' fylder ~1.3 GB, og det svarer
> til. hvad der nu ligger på usb stick.
>
> Men der rapporteres en række 'fejlslagne overførsler' jf. dette
> uddrag:
>
> "rsync: recv_generator: mkdir
> "/media/disk/xfer/Dokumenter/slaegt" failed: No such file or
> directory (2) *** Skipping any contents from this failed
> directory *** xfer/Dokumenter/vand.asp_filer/
[...]
> sent 601757649 bytes  received 16318 bytes  7665910.41 bytes/sec
> total size is 1374430947  speedup is 2.28
> rsync error: some files/attrs were not transferred (see previous
> errors) (code 23) at main.c(1039) [sender=3.0.6]"
>
> - hvad kan grunden være til alle disse errors (og hvordan kan der
> ikke des mindre være 'lige mange bytes' begge steder??).

Jeg gætter på at det er fordi at du ikke kører rsync som root,
og d.v.s. at rsync ikke har rettigheder til at lave directory
i en basisdirectory, som ejes af en anden.
Jeg prøver lige:

rsync: recv_generator: mkdir "/tmp/rsync-test/alfa/dir2/notes" failed: Permission denied (13)
rsync: stat "/tmp/rsync-test/alfa/dir2/notes" failed: No such file or directory (2)

Den første linie jeg får, ligner din lidt - men min rsync har en
forklaring som er, at den ikke får lov. I anden omgang prøver den
noget med directory ...dir2/notes og får at vide det ikke findes

Jeg forstår nu at din fejl-medd. er at det tidligere er mislykkedes
at lave et directory Dokumenter, og når rsync så prøver at lave
Dokumenter/slaegt er fejlen at "Dokumeter/" ikke findes.

Så hvis du prøver at køre processen som adminisrtator-root, så går
det som det skal.

(Det er det som Frank allerede har forklaret på en lidt anden måde).