Re: [NOVICE] NemID + Firefox??

On Mon, 25 Jul 2011 00:32:06 +0200
sslug@sslug (Hans Henrik Hansen) wrote:

> OK - tak for input.
>
> Jeg vil nu (også) prøve at 'rsync'e som root - til min usb stick
> (idet jeg forstår, at 'vfat' i sig selv ikke skulle udgøre nogen
> uoverstigelig barrière?).

Ikke hvis det er reelle dokumentfiler, du prøver at kopiere/gemme.

Linux-filsystemet har nogle shortcuts (symlinks) ligesom
MSWindows-filsystemerne kan have det, og dem kan man enten
gemme som "vejvisere" eller hente det, de peger på.

-a optionen siger til rsync at den IKKE skal hente indholdet af
"shortcuts" men nøjes med at kopiere "vejviseren".

------------

Jeg kan jo ikke helt bedømme, hvad det er du vil - men hvis
du vil sikre dig at du får hele indholdet kopieret uanset hvad,
så kan du jo også bruge en ganske almindelig copy (cp) kommando,
som overskriver eventuelle filer på target (jeg bruger den KUN
på tomme directories!)

   cp -prv source target

Hvis directory target findes, vil denne kommando danne et directory
der hedder target/source, ellers danner den et tomt "target" og
fylder indholdet af "source/*" over i target.

Det er en almindelig copy kommando, som kopierer indholdet og
bevarer så meget af time-stamp som muligt (der er kun ét
tidsstempel på VFAT og 3 på Linux ext-filsystem).
Den viste cp kommando OVERSKRIVER eventuelle filer på target.
Derfor kan du tilføje -u (samme som for rcopy, overskriver
ikke nyere filer)

   cp -prv -u source target

--
Donald Axel <sslug@sslug>