Re: [PR] e-mail antispam!

---Jacob Sparre Andersen <sslug@sslug> wrote:
> Er I virkelig gået bort fra at skrive punktum efter hvert
> ord i en forkortelse?
>
> "DVS"/"dvs" og "d.v.s." kan jeg se logikken i, men "dvs."
> ser temmelig inkonsistent ud.

Det är så jag har lärt mig det en gång i tiden, och nu när
jag även kontrollerade det i min ordlista så stod det 'dvs.'.
För att vara riktigt säker så besökte jag även Svenska Akademins
webbsidor, och där stod att både 'dvs.' och 'd.v.s.' var OK.
Så Martin kan behålla 'd.v.s.' i sitt PM om han vill. Själv
kommer jag dock att fortsätta med 'dvs.'.

Mvh,
/Micke
--
"When in danger or in doubt, run in circles scream and shout."