Re: [PR] Strassemeyer PM i DK

Ole Tange wrote:
> SSLUG er en forening af linuxbrugere, som er alvorligt bekymret over den
> trussel som softwarepatenter udgør for erhvervsmæssig anvendelse af
> Linux-operativsystemet og anden fri software. Fri software anvendes bl.a.
> af 60% af alle webservere i verden, og flere danske kommuner er igang med
> pilotprojekter omkring brugen af fri software.

60% af alle websites i verden drives af fri software, ..
referende til kommuner's forsøg ville også være godt.

Jeg tror talene går på sites og ikke servere, MS har vist 50%+ af alle
webservere. Det er også vigtigt at formulere det således at fri software
ikke bare kan være en komponent på en webserver, men rent faktisk er
det drivene element. Gerne formuleret bedrer.

> Specielt er SSLUG bekymret over de mange udstedte softwarepatenter[3], som
> det foreslåede EU-direktiv vil legalisere.
Hmm. hvad med en fremtidsvision?

.. Og den ubegræset patenterbarhed af software og forretningsmetoder
dets ratificering vil kunne medføre.

Vi står stærkere hvis vi kan binde softwarepatenter til forretningsmetode
patenter. Fordi den sidste er jo kun et særtilfælde af det første, men
mange politikere oa. er formodeligt ikke opmærksomme på dette, og jeg
er sikker på at patentkontoret ikke vil gøre dem opmærksom på det.

> [3] http://softwarepatenter.dk/forret.html - Liste med softwarepatenter
> [4] http://softwarepatenter.dk/forret.html - Softwarepatent-problematikken

echo? .... echo!

> Om SSLUG:
>  Skåne Sjælland Linux User Group er en skånsk-sjællandsk
>  forening af brugere af frit software. SSLUG har
>  ca. 6000 medlemmer i Sverige og Danmark.
>
> Om KLID:
>  Hvis de vil være med
Det håber jeg fordi de repræsentere direkte de kommercielle linux
interesser i det ovenstående.

--
  Mvh. Carsten Svaneborg
What patents did you infringe today?