Select i PHP

Hej,

Jeg har tidligere haft dette på min hjemmeside, men kan lige pludselig ikke huske, hvordan det er man gør :-)

Altså, jeg har fx en liste med:

Hej
Goddag
Farvel

Hvis man så vælger Hej, skal man have værdien 1 tilbage, hvis man vælger Goddag værdien 2 osv. Jeg kan ikke huske, hvordan det set ud i php. Nogen som kan hjælpe mig? :-)

Anders