Re: [PROGRAMMERING] Performance: C contra Ada

On Tue, 02 Mar 2004 14:32:31 +0100, Jacob Sparre Andersen wrote:

> Ikke altid.  Der er tilfælde, hvor det er obligatorisk at kopiere en
> parameter ind og/eller ud.  Der er også tilfælde, hvor det er
> obligatorisk bare at overføre en henvisning til objektet.  Men derudover
> er der også en del tilfælde, hvor det står oversætteren frit at
> vælge.

Ja, det har du ret i, men hvis parameterens type er ikke-scalar vil
C-oversætteren som udgangspunkt vælge call-by-refence.

> Din købmandsregning holder stik, men ikke antagelserne bag den.
>
> Og da et af designkravene til Ada var at det skal gøre det muligt for
> oversætterne at generere effektiv kode (dog ikke på bekostning af
> korrekthed), ville det også være lidt underligt.

Hvorledes indvirker referenceoverførsel på en algoritme/kodes
effektivitet!???
> Hvis du er interesseret, kan vi godt prøve at analysere nogle konkrete
> kodeeksempler.

Det kunne være spændende. Jeg sidder netop med et underligt problem i
C++ contra Java, hvor en trådbaseret løsning af fibonaci både
iterativ/rekursiv viser voldsomme udsving performancemæssig i den
rekursive tråd - Java er her 20% hurtigere end C++! Mig ikke forstå:-(

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen