Re: [PROGRAMMERING] Performance: C contra Ada

Michael Rasmussen skrev:

> Ja, det har du ret i, men hvis parameterens type er ikke-scalar vil
> C-oversætteren som udgangspunkt vælge call-by-refence.

Det lyder som om C-specifikationen er skrevet af efter afsnit 6.2 i
Ada-specifikationen.

> Hvorledes indvirker referenceoverførsel på en algoritme/kodes
> effektivitet!???

Du har et ekstra niveau af henvisninger der skal afkodes.  Parametre
der skal overføres som henvisninger kan for eksempel ikke bare
overføres via et specifikt register i CPU'en.

Hvor kommer Ada ind her?

Jacob
--
No trees were killed in the sending of this message.
However a large number of electrons were terribly inconvenienced.