(#!)^2 problem

Hej!

Jeg forsøger at bruge et (perl) script som interpreter
for et andet script, hvilket giver mig ged.

Jeg har følgende perl script jeg vil bruge som parser.

/home/zqex/bin/pxmg:
#!/usr/bin/perl -w

foreach (@ARGV) { print $_."\n"; }

Og jeg ønsker at bruge det som parser for følgende script:

test.sk
#!/home/zqex/bin/pxmg 1 2 3

echo $SHELL
#Testing 1 2 3

Jeg får output /bin/tcsh hvilket betyder at tcsh (min shell)
parser scriptet.

Jeg ville forvente at få 1 2 3 test.sk

fordi det er hvad pxmg burde kaldes med. Hvis jeg nu fjerner
pxmg så får jeg en fejl, så tcsh checker at scriptet findes,
men den udfører ikke scriptet som fortolker.

Nogen måde at komme uden om det problem på, uden at lave
pxmg til et ikke-shell program?

--
  Mvh. Carsten Svaneborg
http://www.softwarepatenter.dk