Re: [PROGRAMMERING] Performance: C contra Ada

Michael Rasmussen skrev:

> Det var blot for at indikere, at det ikke altid går som præsten
> prædiker:-)

Selvfølgelig ikke.  Der vil vel altid findes ineffektive oversættere.
Og jeg synes endnu ikke jeg har set en god forklaring på hvorfor dit
C++-program skulle være hurtigere end dit Java-program.

> Jeg vil stadigvæk gerne se kode, der demonstrere din påstand.

Hvilken af dem.  Har jeg sagt noget der ikke kan læses ud af afsnit
6.2 i Ada-specifikationen.  Eller man kan tænke sig til uden de store
problemer?

> Et ~OT spg: Var det ikke noget med en death match mellem 3-4
> programmeringssprog - ada, c, fortran, java, .....?

Tjah.  Hvad skal vi konkurrere på?  Hvem der kan lave et fejlfrit
satellitstyresystem hurtigst?  Den mest effektive (og komplet
fejlfrie, selvfølgelig) TCP/IP-stak?  Eller de hurtigste inverteringer
af store tyndt besatte matricer?  Eller den smukkeste interaktive
Tux-animation til SSLUG's forside?

Og må jeg udvælge de oversættere der skal bruges?

Jacob
--
»When Roman engineers built a bridge, they had to stand under it while
 the first legion marched across. If programmers today worked under