Re: [PROGRAMMERING] Performance: C contra Ada [OffTopic]

On Mon, 08 Mar 2004 22:59:37 +0100, Nils Ljunggren wrote:

> Microsoft Visual Studio .Net kompileret C++-kode på mswin32 er langt
> hurtigere end både Java og C++ på linux!!!!

Hmm, I dit indlæg kan jeg ikke se resultater fra gcc. Medmindre din
maskine er en Dell Latitude 840 med en 2.0 PIV kan du da ikke sammenligne
tiderne direkte!

> Jeg har med vilje kompileret eksemplet med Leonardo fra Pisa aka.
> Fibonacci med Visual Studio 7 aka. .Net
>
> Den giver nemlige nogle meget gode pointer omkring kompiler-optimering
> af kode

Hmm, tvivlsomt. Jeg ville faktisk hellere se timingen på en C# udgave.
Den virtuelle .NET maskine har specifikt et "tail." prefix til at lave et
normalt funktionskald om til et hale-kald, ikke så meget til at beregne
Fibonacci, men for hale-rekursive funktioner er essentielle hvis man skal
oversætte funktionsprogrammeringssprog som Haskell og ML.

Mvh MOrten