Re: [PROGRAMMERING] Performance: C contra Ada [OffTopic]

Morten Sylvest Olsen <sslug@sslug> wrote on 11-03-2004
00:18:04:

Nils Ljunggren <sslug@sslug> wrote on 08-03-2004 22:59:37:

> Hvis jeg bruger en clock timer bliver tidsforbruget 0.00 (sic!)
> .Net kompileren er jo ikke dum -- den kan jo godt gennemskue at res
> er en unødvendig temporær variabel der kan optimieres væk -- bytter
> man om på de to udskrifter få man at vide at beregnigen tog 0
> sekunder -- 4 sekunder senere får man så resultatet.
>
> Med en Microsoft Performance Timer kan linux ikke måle sig.

Jeg mener stadig (tongue-in-cheek) at eksemplet bragte nogle gode pointer
omkring kompiler-optimering af kode:

- Hvor jeg selv optimerede skar jeg en fjerdedel af eksekveringstiden
- Hvor Microsoft Visual Studio .Net compileren optimerede ødelagde den
programmet

Måske havde det været mere korrekt hvis jeg havde skrevet at "det giver
nogle meget gode pointer omkring kompiler-optimering af kode ved brug af
Microsoft .Net" ;-)

"Hvis du skulle ud og flyve og fik at vide at maskinen blev styret af
Windows -- ville du så stadig tage med -- hvad hvis den blev styret af
linux?"
(frit efter Dan Klein: Flying Linux, Linux Forum 2004)

Med venlig hilsen

 Senior                                   IntraVision
 Developer

 Mail:          sslug@sslug        Lyngsø Alle 3,
                                          2970 Hørsholm,
                                          Denmark

 Direct:        +45 7023 2340             Office:        +45 7023 2340

 Mobile:        +45 2613 9966             Fax:           +45 7023 2349

                                          Web:           www.intravision.dk