Re: [PROGRAMMERING] Vælg tilfældig fil iBash

Hej igen,

Jeg har lavet mit script nu. Det er meningen, at jeg vil have mit baggrundsbillede skiftet til et tilfældigt, hver gang jeg logger ind.

Jeg har derfor sagt til gnome at der skal køres Background.sh (scriptet) ved hver session, og at scriptet skal køres før nautilus. Når jeg så prøver at logge ind, hænger opstarten af gnome bare.

Hvorfor nu det?

Mit script er helt præcist:

#!/bin/bash

picdir=/home/Documents/Uni/Arbejde/Presentation/New/pictures
cd $picdir
backfile=`ls | perl -e '@a=<>;print sslug@sslug'`;

rm -rf /home/Misc/Pictures/Background
ln -s $picdir/$backfile /home/Misc/Pictures/Background

exit 0;

Jeg har i gnome bedt om, at /home/Misc/Pictures/Background skal være baggrundsbilledet. Det virker fint, hvis jeg kører scriptet manuelt. Men ikke når man sætter gnome til at køre det ved hver seesion. Hvorfor?

Anders