Dato håndtering i SQL

Hejsa

Jeg har lige stirret mig blind på det her.

Jeg har et projekt med noget fotograf booking, hvor man ikke skal kunne booke to opgaver inden for samme tids interval.

Der er flg væsentlige felter
id int autoinc
opgavenavn tinytext
opgavestart timestamp
opgaveslut timestamp

Så i min kontrolrutine laver jeg et check på om man kan indsætte

select id, opgavenavn, opgavestart, opgaveslut from fotografbestilling where (opgavestart between '2004/03/18 12:00' and '2004/03/18 12:30' or opgaveslut between '2004/03/18 12:00' and '2004/03/18 12:30')

Det virker sådan set OK, men problemet er jo når der kommer en opgave som falder helt uden for disse opgavestart og slut tidspunkter.

Fx har jeg en test hvor opgavestart er kl 10:30 og varer til 13:00, den bliver ikke fanget af denne rutine.
      id opgavenavn left(time_format(opgavestart,'%T'),5) left(time_format(opgaveslut,'%T'),5)
      631 byportræt 10:30 13:00

Nogle der har et bud på hvordan man får konstruret en SQL kommando der kan fange tidspunkter som falder helt udenfor de tider jeg søger på?
------------------####---------------------  Og en opgave som ligger midt imellem, men som IKKE må kunne bookes.

MySQL v 4.0.11

Mvh Dan