Re: [PROGRAMMERING] Hvilket sprog

Ivar Madsen skrev:

> Jeg vil godt igang med at lave små programmer, men ved
> ikke regtigt hvilket sprog jeg skal kaste mig over. Jeg
> har det ikke så godt med andet end dansk.

Så er det nok på tide at lære et par sprog eller tre til.
Jeg ville nok starte med svensk, engelsk og Ada.

> I bogreolen har jeg en 500+ siders bog om "Turbo Pascal
> 7.0" på dansk, vil jeg kunne få gavn af den med en af de
> pascal compiler der findes til Linux?

FreePascal kan vist oversætte Turbo Pascal-programmer.

> Findes der nogen dansk sproget bøger (papir eller net
> bøger) om BASH eller PERL eller noget?

Ikke mig bekendt.  Men der er bøger om Java, C og Python i
linuxbog-serien (ordnet efter min vurdering af bøgernes
kvalitet og nytteværdi).

Jacob
--
»hvis ikke engang statens embedsmænd kan overskue et område
 med patenter - HVORDAN I HEDE HULE HELVEDE SKAL VI ANDRE SÅ