Re: [PROGRAMMERING] Hvilket sprog

> Jeg vil godt igang med at lave små programmer, men ved ikke regtigt hvilket
> sprog jeg skal kaste mig over. Jeg har det ikke så godt med andet end Dansk.
>
> I bogreolen har jeg en 500+ siders bog om "Turbo Pascal 7.0" på dansk, vil jeg
> kunne få gavn af den med en af de pascal compiler der findes til Linux? Eller
> er der for mange forskælle i den version, og dem der findes til Linux idag?
>
> Findes der nogen dansk sproget bøger (papir eller net bøger) om BASH eller PERL
> eller noget?
Hvis c er noget, har jeg en bog om c programmering på dansk. Den hedder:
"C-programmering" med undertitlen "The C programming language ANSI C", 2. udgave, Bian W. Kernighan og Dennis M. Ritchie, oversat af Jørgen Floes, Teknisk Forlag og Prentice Hall International, ISBN 87-571-1347-5.

Det er, såvidt jeg ved, BOGEN hvis man vil starte med c programmering. Jeg ved ikke om man stadig kan få den. Jeg købte den i DTU's boghandel for en del år tilbage.

Mvh.
Martin