Re: [PROGRAMMERING] C++, mysql & hukommelse

On Wed, 31 Mar 2004 15:21:52 +0200
Jan KC <sslug@sslug> wrote:
> Hej sslug
>
> I C++ opretter jeg en monster mysql-tabel med 172 kolonner, og fylder
> ca. 20000 rækker i den.
>
> Først samler jeg data til tabellen. De bliver fyldt i  hash maps.
> Under denne proces bruges ca 17% af hukommelsen (af 512 mb).

lyder som dårligt database design.

> Problemet kommer når jeg begynder at fylde tabellen.
> Medens løkken der fylder tabellen, kører, ædes der bravt af
> hukommelsen. Den når op på ca. 40%.
> (Jeg ville gerne have at mit program skulle holde sig på under ca.
> 100mb, altså 20% af min hukommelse)

Jeg er ret sikker på at du kan indsætte flere rows af gangen i én
insert, hvilket burde kunne spare dig for en del load.

--
   Kim Schulz   | Need a Content Management System for your website? Go
 Geek by nature | get Fundanemt at : http://www.fundanemt.com New