Re: [PROGRAMMERING] Perl 6

On Fri, 14 Oct 2005 20:22:33 +0200, Peter Makholm wrote:

> Til produktion er Perl6 endnu uegnet. Det er ikke bare for ungt og
> uprøvet, det er uegnet. Hvis man ikke er interesseret i at deltage i
> udviklingen er det nok stadigvæk for tidligt.

Netop hvad jeg også har opsnuset på diverse news lister.

> Det kan godt være at der er ting man kunne drømme sødt om i hverdagen,
> men det er ikke produktionmodent. Og da både Perl5 og Perl6 er
> Turring-komplette og ikke stærkere er der heller ikke noget der ikke
> er muligt at lave i Perl5 -- det skulle da lige være dovne lister.

Jeg må erkende, at jeg ikke benytter Perl lige så ofte som førhen. I
"gamle" dage lavede jeg al webudvikling i Perl, men for små/mellemstore
applikationer foregår det næsten udelukkende i PHP i dag. Større
applikationer laver jeg i Java - til nød .NET hvis det er et must.

Er der behov for OOP, og hvis scriptsprog er en fordel, vil jeg til enhver
tid thy til Python. Hvis ikke scriptsprog er optimalt, vil jeg, afhængig
af situationen vælge C++, Java eller eventuelt C#.

Derfor er min primære brug af Perl i dag sysadm scripts - dette kan jeg
så heller ikke forestille mig at lave med andet end Perl. Men mit
primære brug af Perl til dette formål, vil jeg mene, at der ikke er den
store grund til at bruge tid på de nye faciliteter i Perl6, og jeg tror
næppe, jeg er alene om at have denne holdning, hvorfor jeg anser det for
givet, at Perl5 næppe forsvinder i en overskuelig fremtid.

Med dette input lægger jeg op til, at jeg godt kunne tænke mig en
udveksling af holdninger til anvendelsen af Perl i dag. Er min holdning
til brugen væsentligt forskelligt fra jeres?

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen