Re: [PROGRAMMERING] Anvendelsen af Perl i dag

Michael Rasmussen <sslug@sslug> writes:

> Jeg må erkende, at jeg ikke benytter Perl lige så ofte som førhen. I
> "gamle" dage lavede jeg al webudvikling i Perl, men for små/mellemstore
> applikationer foregår det næsten udelukkende i PHP i dag.

Skal man lave småting hvor der er meget HTML i forhold til kode kan
jeg se at PHP har nogle fordele, men jeg har meget svært ved at se
fordelene ved større projekter.

> Større applikationer laver jeg i Java - til nød .NET hvis det er et
> must.

De par gange jeg har skulle lege med Java har jeg haft en dårlig smag
af 'There Only One Way To Do It" for nu at spille lidt på et af
mottoerne for Perl. Der tror jeg meget mere på .net-konceptet, der
virker meget mere åbent for at sprog har forskellige fordele.

Sig lige til når vi skal bruge Godwins lov, jeg kan også
Nazi-versionen af ovenstående.

> Er der behov for OOP, og hvis scriptsprog er en fordel, vil jeg til enhver
> tid thy til Python. Hvis ikke scriptsprog er optimalt, vil jeg, afhængig
> af situationen vælge C++, Java eller eventuelt C#.

Perl 5's objektsystem er helt klart æstetisk utiltalende, men jeg ved
nu ikke helt om den er decideret dårlig. Men der måtte nok godt lidt
mere syntaktisk sukker hen over den for at være helt rar at arbejde
med. Og nu tænker jeg ikke på helt trivielle ting som . vs ->

Men vil du beskrive hvilke egenskaber du tænker på når du snakker om
scriptsprog som ikke optimale i helt generelle termer?

--
 Peter Makholm     |    I congratulate you. Happy goldfish bowl to you, to
 sslug@sslug |      me, to everyone, and may each of you fry in hell