visning af formler

Jeg skal til at skrive en formeleditor for at gøre indtastning af formler lidt lettere end i OOo og TeX, så jeg har brug for noget til at vise symbolerne - altså en slags standardbibliotek til matematiske symboler/fonte på samme måde som diverse APIer tilbyder visning af tekst. I stedet for at genopfinde den dybe tallerken tænkte jeg på bare at hugge noget gpl-kode et sted - har især overvejet OOo og texmacs, selv om de begge faktisk ikke laver voldsomt flotte renderings.

Nogen bedre ideer? Kan man evt tage noget fra TeX og lave det om til noget der kan bruges til WYSIWYG på skærmen? Jeg vil helst undgå at bruge for meget tid på denne del af programmet ;)

(Hadve tænkt mig at bruge Python til projektet)

-Siemen