Re: [PROGRAMMERING] [Java] toUpperCase OK med String men ikke med char

Fri, 06 Oct 2006 00:13:56 +0200, Michael Rasmussen <sslug@sslug> skrev:

On Fri, 06 Oct 2006 00:09:54 +0200, Michael Schmidt wrote:

Det ville være smart, men det håndterer tilsyneladende heller ikke UTF-8
problematikken.
Hvilken problematik er det?
Java anvender internt UTF-8 som tegnsæt, så alle tegn du anvender, er
internt repræsenteret som UTF-8 tegnkoder.
OK... Det vidste jeg ikke.
Jeg bruger en editor, der koder i UTF-8 (jEdit), men dit test eksempel resulterede aligevel i "Anders And tegn".
- Men nu hvor jeg tænker over det, så tror jeg det er min x-term, der forkludrer tegnkodningen (husker svagt noget om at man selv skal finde, hente og oversætte den UTF-8 enabled version af rXvt - hvilket jeg ikke har på min nuværende installation)

Mange tak for konstruktiv feedback.

--
Med venlig hilsen
/Zmit/