Re: [PROGRAMMERING] X80 assembler

On Wed, 11 Oct 2006, Henrik Pedersen wrote:

Hans din gamle strattenrøver ! Længe siden !

'rigtigmand'??

Det dur ikke rigtig med c da det er til et projekt på skolen.

Jamen, som jeg ser det følger der en assembler med. Skriv programmet i C. Modul-opbygget og test det meste på Linux. Compile til source. Skriv nogle kommentarer på så det ser ud som du selv har skrevet det. Og aflevere det. (og det kommer fra mig som selv har undervist, tsk tsk)

Hvis man kan finde på at bruge assembler, så er man lidt langt ude. Diverse steder i Linux-kernen vil du finde noget inline. Meget lidt, og der er altid en god grund til det.

Og efter som at jeg har lovet mig selv (og truet min lærer) med at jeg vil gennemføre uden at røre en vindåse, kan du se at det er lidt vigtigt for mig at få det til at virke.

Prøv lige og kig en gang på SDCC om ikke den kan assemble z80. Jeg mener at den først compiler C til asm, for dernæst at linke det hele sammen.

/hans
--
Horsebakken 78, DK-2400 København NV, Phone: +45 2264 8020
U-landshjælp er noget de fattige i de rige lande,