Re: [PROGRAMMERING] X80 assembler

On Wed, 11 Oct 2006 21:24:12 +0200
Henrik Pedersen <sslug@sslug> wrote:

> Yes sir ! Den mail er desværre død for længe siden.
>
> Jeg bliver desværre nød til at insistere på assembler til denne her
> opgave, men C skal nok følge efter.
>
> Jeg må tilstå at det er gået hen og blevet lidt af et mantra for mig
> at gennemføre uddannelsen på ingenørhøjskolen, uden at røre ved en
> vindåse. Det skal nok lykkes mig selv om de er svært begejstrede for
> Redmond-Virus derude.

Sammen med sdcc er der en assembler.
Du behøver ikke skrive dit program i C - du kan lave det i z80 assember
og så lade den medfølgende assembler til SDCC projektet konvertere den
til binær og lade linkeren lave et program ud af den

Assembleren til z80 i sdcc køres foresten med kommandoen "as-z80"

Prøv den før din nabo...