Re: [PROGRAMMERING] X80 assembler

Hans Schou wrote:

Assembler er kun noget man skal bruge til optimering af et højniveau-sprog hvor det ikke går stærkt nok. Det er når du har målt at det ikke går stærkt nok, at man optimere det, ikke før.

Helt enig, men jeg vil vove at påstå, at man ikke kan bruge assembly til at optimere noget som helst, hvis man ikke har erfaring i assembly programmering, så jeg synes da bestemt, at det er en god idé at få en masse øvelse.
Jeg selv ville så vælge et fritids projekt og ikke en skole opgave eller arbejds projekt til min indlæring. Risikoen, for at det går galt eller tager for lang tid, er efter min mening bare for stor.