Re: [PROGRAMMERING] Fordele ved innoDB - MySQL vs PostgreSQL

On Mon, 16 Oct 2006 23:54:43 +0200, Kim Schulz wrote:

> Da jeg testede var det med 100-250 brugere typisk. Forskellen er at
> mysql ikke er så let at skalere ud på en cluster eller lignende hvor
> f.eks. Oracle er genial. PostgreSQL har jeg aldrig oplevet som hurtig,
> men til genglæd er den super feature fyldt og relativt stabil.

Og du lavede ikke den samme fejl som her:
http://monstera.man.poznan.pl/wiki/index.php/Mysql_vs_postgres#Benchmark
Hint: fsync.

Hvis du ser på hans diagrammer, er MySQL kun hurtigere, hvis du anvender
MyISAM, og det er ikke en fair sammenligning. Du bør sammen ligne InnoDB
og PostgresQL, og gør du det, vil du pludseligt se, at PostgresQL har
væsentligt bedre performance. Tilføjer du hertil, at den forskel er
exponentielt stigende med antallet af samtidige brugere - og især hvis det
handler om opdatering, er der vist ikke den store tvivl tilbage:-)

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen