Re: [PROGRAMMERING] [java] Exception in thread "main" java.lang.NoSuchMethodError: main

Fri, 27 Oct 2006 00:34:24 +0200, Michael Rasmussen <sslug@sslug> skrev:

On Fri, 27 Oct 2006 00:08:23 +0200, Michael Schmidt wrote:

Hej guru'er (Er flertals formen Guri ?) :)
Jeg prøver at teste en simpel metode, der kompilerer fint men vil ikke
afvikles uden brok: "Exception in thread "main"
java.lang.NoSuchMethodError: main"

Det er da logik for burhøns:-)
java runtime leder efter en statisk metode med følgende forskrift:
public static void main(String args[]) { ... }
Svarende til, dog på symbolsk niveau, man i sin tid skulle startadressen i
et assembler program. Java er 100% OO, og da man kun kan afvikle
instruktioner i et objekt, skal java have et fikspunkt i klassen, udformet
som en statisk metode, der skal have ovenstående forskrift. Dette er så
også den eneste metode, der kan kaldes udenfor objekt scope.
Jeg har efterhånden fattet det med at ting der gøres static også er tilgænglige selvom der ikke er noget tilknyttet objekt (-eller noget i den stil)
Den med fikspunktet fatter jeg først nu udfra din beskrivelse. Tak for det!

public void Main()
Prøv i stedet for
public class MyTest
{
        String t1 = "exercise";
        String t2 = "exercise";
        String t3 = "eksercize";

        public boolean myEqual( String s1 , String s2 ) {
                if ( s1.length() == s2.length() )
                        return true;
                else return false;
        }

public void Main() { System.out.println(myEqual(t1,t2)); System.out.println(myEqual(t1,t3)); }

        public static void main(String args[]) {
            MyTest myTest = new MyTest();
            myTest.Main();
        }
}
Det spiller som en drøm (en god en -ikke et mareridt :) )
Og strukturen med at kalde min_main fra en "rigtig" main-type main, vil jeg nok gøre flitigt brug af fremover.

Herudover forstår jeg ikke, hvorfor du lader din klasse eksplicit extende
fra Object? Alle klasser i Java extender implicit fra Object i forvejen.
Det ved jeg godt.
Jeg modtager undervisning i rudimentær programering og der mener man der er noget pædagoisk i de explicite udtryk.
Det er en klippe-klister arv som jeg nok frigør mig fra meget snart :)

Tusind tak for hjælpen.
Tænk at jeg kunne få så megen indsigt fra en svar mail i forhold til hvad jeg har læst i min Java bog og fundet på nettet.

--
Med venlig hilsen
/Zmit/