Re: [PROGRAMMERING] C# (mono) programmering med Gtk

On Thu, 30 Nov 2006 22:25:55 +0100
"Jesper K. Pedersen" <sslug@sslug> wrote:

> Jeg er begyndt at kigge lidt på C# programmering og Gtk.
>
> Som altid har jeg det ubehageligt svært ved at vænne mig til event
> baseret programmering men læres skal det.
>
> Jeg har dog en udfordring i at finde ud af hvordan gtk events
> overføres til signalhandler.
>
> F.eks. kunne det være en god ting at kunne aflæse en knaps label og
> switche på den i en eventhandler, frem for at lave en eventhandler for
> alle knapper.
>
> Som eksempel er jeg ved at lave en lille regnemaskine - og vil helst
> ikke have 11 events til at skrive i displayet hver gang man taster
> [...]

Efter lidt frisk kaffe og et par lidt friskere øjne fik jeg løst
udfordringen:

Som sagt laver jeg en lille regnemaskine som mit første lille projekt
med C# og Gtk#
Jeg har en event handler som tilføjer tal til et tekst vindue og min
handler ser sådan her ud:

	public void on_digit_clicked (object obj, EventArgs a)
	{
		disp.AppendText(((Button) obj).Label);
	}

Det var type/objekt tvangen jeg ikke havde styr på - men det kan vist
ikke blive meget lettere.

Mvh
Jesper K. Pedersen