Re: Input via pipe?

On Sat, 09 Dec 2006 15:38:28 +0100, Søren wrote:

> Jeg beklager jeg er nødt til at svare som om det er et nyt emne, men min
> Evolution mail-klient insisterer på at min reply skal sendes til
> "mbox:/home/soren2/.evolution/mail/local/sslug.programmering", og det er
> der ingen der får glæde af. Den sender i hvert fald ingenting :-(

Det lyder som en herlig email-klient.

> Jeg kender skam godt versionsstyring, og har arbejdet med det på
> projekter hvor vi var flere om at udvikle på de samme programmer.
> Jeg går ud fra at CVS kan nogenlunde det samme, altså at filen er
> write-protected indtil den checkes ud og at der bliver lavet en diff
> af den når den senere checkes ind igen.

Den beskrivelse kan jeg ikke rigtigt genkende.

cvs (og den "naturlige afløser" svn) har et centralt repository som
man checker en 'work copy' ud fra, den redigerer man og gør ved i,
hvorefter man checker ændringer ind centralt.

Bølgen af distribuerede versionstyringssystemer giver populært sagt
mulighed for at checke ind lokalt, og udveksle ændringer med fjerne
repositories når det passer én.

Hvilke(t) versionsstyringsystem(er) fungerer sådan som du beskriver?

> Det virkede bare som rent overkill når det kun var mig der skulle
> pille i det. Resultatet er bare at jeg nu står med 21 varianter af
> samme modul.

Præcis.

Jeg bruger darcs til den slags små projekter, det er dejligt enkelt at
bruge, kræver ingen opsætning af centralt repository og ens
repositories kan nemt deles med andre via http.

> Jeg fundet den nyeste version med mit lille showfdate-program fra i går,
> for det lister både sidste access-tid, sidste modifikations-tid, samt
> filens størrelse, men jeg vil da overveje at kigge CVS i øjnene inden
> jeg piller i det næste gang.

Hvis det var 1998 var cvs sandsynligvis værd at starte med.

I dag vil jeg kraftigt anbefale at vælge et af alternativerne - svn,
darcs, codeville, bzr, eller hvad der nu falder i din smag.

  Mvh.

--
 "Du danser godt, men ude af takt"                            Adam Sjøgren
                                                         sslug@sslug