Re: [PROGRAMMERING] [c++] IDE anbefalinger

Kristian Nørgaard skrev:
Hej

Nogle bud på det mest modne og elegante IDE til at udvikle C++ applikationer under linux?

Jeg kan sagtens surfe lidt rundt og se at kdeveloper, codeforge, eclipse, anjuta byder sig til, men hvad er jeres erfaringer.

Eclipse er både godt og skidt. Da den er Java-baseret, kan den være tung at trække. Den kører desuden noget indeksering i baggrunden som trækker tænder ud. Det kan dog slås fra. Jeg har også oplevet at den har frosset fra tid til anden (ver. 1.1). Disse erfaringer er dog på Windoze.

Jeg har været glad for min emacs, mest af to årsager:
* fungerer som god all-purpose-editor. Uanset om det er en lille konfigurationsfil eller en html fil jeg lige skal rette i, så kan jeg bruge samme værktøj
* findes eller kan hurtigt installeres på andre maskiner.

Jeg har derfor holdt mig lidt tilbage fra diverse IDE'er, da de ikke i samme grad opfylder ovenstående...

Jeg savner imidlertid af og til bedre integration med debugger, kildefil-overblik, auto-completion, mm.

Til emacs findes en række add-ons som er ganske gode. Jeg bruger selv
en pakke der hedder ecb på jobbet,den giver et godt overblik over tingene.
Emacs integrerer da vistnok fint med gdb?

/ Kristian

Erlo

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-06-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]