generering af state diagram fra kildekode

Jeg arbejder lidt på en state maskine. Jeg har hidtil fravalgt diverse værktøjer der genererer kode udfra et state diagram.

Jeg ved ikke om det er realistisk, men jeg vil hellere gøre det omvendte...

Hvis vi antager, at jeg af min kode kan udtrække information om samtlige states, events og transitioner
- hvilke værktøjer vil da være velegnede til at generere tilstandsdiagrammer udfra en input fil i et passende format?

Er der nogen derude der har gjort noget lignende?

/ Kristian