Oplæring i programmering af device drivers

Kan I her på listen anbefale mig hvad jeg skal læse for at komme i gang med at
skrive device drivers til en 2.6 kerne? Dels det hele fra bunden, dels en
tekst der beskriver forskellen mellem device drivers under 2.4.x og under
2.6.x.

Mine forudsætninger:
Jeg kan kode i C.
Jeg har kun lavet få (2-3 stk.) og små programmer under Linux.
Har aldrig kodet en device driver.
Jeg vil gerne. :-)

En ven har anbefalet "Linux Device Drivers" fra O'Reily, men den findes vist
kun i en udgave der omhandler 2.4.x kernerne.

Årsagen til denne forespørgsel er at jeg måske får tilbudt (de ved endnu ikke
om stillingen bliver oprettet) et job hvor jeg skal kode device drivers til
2.6 kernen. Og så var det jeg tænkte at jeg lige så godt kunne være lidt på
forkant.

--

        |\     _,,,---,,_       Greetings, Jens
      |,4-  ) )-,_. ,\ (  `'-'  sslug@sslug
I wrote a book on penguins. Paper would have been better.
                                                        -- Gary Delaney