Re: [PROGRAMMERING] Oplæring i programmering af device drivers

On Mon, 18 Jun 2007, Jens Bang wrote:

Kan I her på listen anbefale mig hvad jeg skal læse for at komme i gang med at skrive device drivers til en 2.6 kerne? Dels det hele fra bunden, dels en tekst der beskriver forskellen mellem device drivers under 2.4.x og under 2.6.x.

Mine forudsætninger:
Jeg kan kode i C.
Jeg har kun lavet få (2-3 stk.) og små programmer under Linux.
Har aldrig kodet en device driver.
Jeg vil gerne. :-)

En ven har anbefalet "Linux Device Drivers" fra O'Reily, men den findes vist
kun i en udgave der omhandler 2.4.x kernerne.

Den er i mine øjne god nok at starte med. Mange af de ting der er med gælder også for 2.6 - dog skal du holde dig fra jiffies.

Det er nemmere med 2.6 end 2.4, så inden du går igang, kig på
find /usr/src/linux -name '*skeleton*'

Årsagen til denne forespørgsel er at jeg måske får tilbudt (de ved endnu ikke om stillingen bliver oprettet) et job hvor jeg skal kode device drivers til 2.6 kernen.

Sært. Om muligt ville jeg bygge på noget eksisterende udenfor pc'en hvis det er muligt. USB eller ethernet eller hvad der nu er egnet.
Men det er åbentbart for speciel en opgave til at det kan gøres sådan.

/hans
--
Horsebakken 78, DK-2400 København NV, Phone: +45 2264 8020
1. Hvad tid åbnede og lukkede bakken.dk onsdag d. 16. maj 2007?