Re: [PROGRAMMERING] Hvilket interface

Mogens Kjaer wrote:

> Ved at stjæle :-)
>
> $ ip route show to match xx.xx.xx.xx
>
> fortæller hvilket interface du kan nå xx.xx.xx.xx, ellers
> default gateway'en. Du kan så kigge i sourcen for ip for
> at se hvordan det er lavet.

Mange tak...efter lidt debugging og tracing har jeg fundet ud af at 'ip'
bruger netlink sockets, som er et interface til at snakke med kernen. Så
lærte jeg noget nyt :-) men har ikke læst mig helt frem til løsningen,
men det kommer nok.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-09-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]