Re: [PROGRAMMERING] Fordele ved innoDB - MySQL vs PostgreSQL

Kim Schulz wrote:

> Nej det gjorde jeg nu ikke, men Postgres var sløv når vi indsatte
> rigtigt mange rows samtidigt (100.000-1.000.00) imens vi
> læste/skrev/opdaterede tabellerne.

Hellre slö än fel...

bnl=# create table tmp (a int);
CREATE TABLE
bnl=# insert into tmp values (23);
INSERT 0 1
bnl=# insert into tmp values (230000000000000000000);
FEL:  heltal utanför giltigt intervall
bnl=# rollback;
ROLLBACK
bnl=#

Jag tror inte mysql protesterar alls, utan glatt stoppar in int'last
istället

PostgreSQL blir snabb om man vårdar postmaster.conf.
Den kommer default med värden som gör att pg går att starta på nästan alla
maskiner, men inte med värden som gör att den går snabbt

--
/Björn
sslug@sslug

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-09-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]