Re: [PROGRAMMERING] [MAKE] undgå rebuild

Det target der står øverst i makefilen er default.

Det ved jeg.
Det ændrer ikke på min pointe:
Et target bør liste hvad det er afhængigt af.
Det er ikke tilfældet i dit eksempel, hvor jeg ikke kan stole på at
make foo faktisk bygger foo korrekt, men jeg er i stedet afhængig af den særlige konvention at make skal køres med default target.

Ydermere, hvis jeg f.eks. bruger dit forslag, men har flere targets:
-----------
flap: libs foo bar

libs:
	$(MAKE) -C ../lib1
	$(MAKE) -C ../lib2

foo:foo.c
	$(CC) $< -o $@ -llib1.a

bar:bar.c
	$(CC) $< -o $@ -llib1.a -llib2.a

- hvor det er åbenlyst at jeg ikke længere kan bygge kun foo eller kun bar.

Beklager min skepsis, men jeg synes ikke det er en god løsning. :-)

/ Kristian

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2008-07-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]