[Bash] test om filer eksisterer i en for loop

Hej,

Hvorfor fungerer dette ikke:

	foo() { \ls -1 $HOME; }

	for i in $(foo); do
	  [[ -e $i ]] && echo $i
	done

Jeg forstår det ikke...  Hvis jeg skriver:

	for i in $(foo); do
	  echo $i
	done

Så sker der det jeg forventer,.. hmmm, er der nogen der kan hjælpe mig?

Mvh.
Anders

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2008-08-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]