Re: [PROGRAMMERING] [Bash] test om filer eksisterer i en for loop

On 2008-07-10, Anders Thøgersen <sslug@sslug> wrote:
> [[ ]] er ganske almindelig kort syntax. [[ ... ]] || echo "hallo", fx.

Og en bash-specifik udvidelse. Dem synes jeg man bør holde sig fra med
mindre man virkelig har en god grund.

> \ foran ls betyder at jeg vil eksekvere ls udenom det alias jeg har
> defineret for ls, dvs /bin/ls.

Den har jeg aldrig brugt før, men har lige forsøgt at tjekke op på om
den virker i dash og posh - det skulle den.

> jeg synes at kunne huske noget om at det er bedre at bruge [[ ]].

Nej.

/Sune

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2008-08-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]