Re: [PROGRAMMERING] Hvordan finder man brugerens home directory?

Jens Bang wrote:
On Wednesday 16 July 2008, Robert Larsen wrote:
Jens Bang wrote:
Jeg er i gang med at skrive et program i C++, som jeg compilerer med gcc.
Jeg har brug for at kunne ekspandere ~ til den aktuelle brugers home
directory. Hvordan gør jeg det? Eller rettere: Hvordan finder jeg den
aktuelle brugers home directory? Resten kan jeg nok klare selv. :-)
getpwent(3)

$ man getpwent
No manual entry for getpwent

Hvad mangler jeg at installere?

Hvis en given man-page ikke findes, kan den findes på nettet (Google).
http://www.manpagez.com/man/3/getpwent/

--
Med venlig hilsen

Jørgen Heesche
mailto:sslug@sslug

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2008-08-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]