Re: [PROGRAMMERING] Dataudveksling mellem Perl og C++

On 2011-02-25, Peter Makholm <sslug@sslug> wrote:
> Jeg kunne snildt lave noget hjemmebygget binærformat, men er der nogle
> standard-ting folk ville anbefale?
>
> Fra Perl ville jeg foretrække at bruge JSON, men jeg har også lidt kik
> på Google Protocol Buffers. Men jeg har ikke lige erfaring med nogle af
> formaterne fra C++.

protobuf er let at håndtere fra c++. der er en kodegenerator med
protobuf der tager en protokoldefinition og skriver den relevante
c++-kode for at man kan tilgå data let og elegant.

Der findes en del c og c++-json-biblioteker af vekslende kvalitet, i
Qt-projekter har jeg haft god success med QJson, selvom man godt kan
mærke den er lidt sløv når man har et femcifret antal objekter i sin
json-fil

/Sune

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-03-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]