XML til MySQL

Hej Liste

Jeg skal i gang med et projekt hvor vi skal have integreret en række store
partnere i vores system. Det handler om at partnerne har en række XML filer
med deres data, som jeg så henter ned og propper i en MySQL-database.
Rimelig triviel opgave, det er gjort før.

Problemet er at databasen selvfølgelig bliver brugt i andre systemer,
hovedsageligt vores hjemmeside, og jeg vil derfor godt undgå at trække så
mange kræfter på databasen hvis jeg kan undgå det.

Vil der være noget performance at hente hvis jeg sætter op en ny database,
indlæser alt vores database til den nye database, og derefter overflytter
data fra den nye database, til vores produktionsdatabase? Jeg tænker at jeg
på den måde kan lægge så meget load på min intermediate database, uden at
det har indflydelse på de resterende systemer. Vil der være noget
performance for mig at hente, eller vil det kræve lige så mange kræfter fra
min prod-database at læse et mysqldump, som det vil kræve hvis mine
PHP-scripts skriver data fra mine XML-filer direkte til prod-databasen?

--
Jesper Jarlskov

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2012-01-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]