Re: [PROGRAMMERING] Placering og administration af kode delt mellem flere projekter

Jens Bang <sslug@sslug> writes:

> Hvad gør I der ude med kode der deles mellem flere projekter? Specielt
> når der er tale om kode der stadig er under udvikling.
>
> Hvilke dos and don'ts er der?

Der er flere forskellige muligheder og nok ikke én måde der passer til
alle størelser organisationer. Og selv inden for den enkelte
organisation kan der være undtagelser hvor det kan betale sig at fravige
den normale procedure.

> Der er mange sider til dette spørgsmål:
> - Checker man det ind i versionstyringen som sit eget projekt?

Som udgangspunkt ville jeg jeg håndtere det som et helt separat
projekt. Det betyder at projektet har sit eget git-repository,
byggesystem og sin egen versionscyklus.

Det kræver selvfølgelig at man ved nogenlunde hvad man har behov for, så
man både kan være API- og ABI-bagudkompatibel.

> - Opretter man et directory i sit home-dir til .o filerne?

For C og C++ er resultatet .so filer eller i værste fald statiske .a
filer. Disse bliver så deployet som al anden tredjeparts-kode, eventuelt
i /usr/local/lib alt efter hvordan man nu lægger sit filsystem ud.

For Perl, Python og Ruby ville jeg bruge de enkelte sprogs normale
pakkesystemer og installere på normal vis.

> - Kopierer man det ud til alle projekter der bruger det? Nej, vel? :-)

Nej. Det kan måske gå mens man stadigvæk er igang med at bevise at der
kan deles kode mellem projekterne. Med det bør hurtigst muligt splittes
ud i en enkelt version der er delt rigtigt mellem projekterne.

//Makholm

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2013-05-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]