Re: [PROGRAMMERING] Placering og administration af kode delt mellem flere projekter

Peter Makholm skrev:

> Som udgangspunkt ville jeg jeg håndtere det som et helt separat
> projekt. Det betyder at projektet har sit eget git-repository,
> byggesystem og sin egen versionscyklus.

Her giver både Mercurial og Git den praktiske mulighed at man kan lade
det delte projekts arkiv optræde som underarkiv til andre projekter.

Fidusen ved det er at man kan styre hvilken version af det delte
projekt, der skal bruges sammen med hver enkelt version af det
overordnede projekt.

> For C og C++ er resultatet .so filer eller i værste fald statiske .a
> filer. Disse bliver så deployet som al anden tredjeparts-kode,
> eventuelt i /usr/local/lib alt efter hvordan man nu lægger sit
> filsystem ud.

Det trin ville jeg først tage når det delte projekt havde opnået en vis
stabilitet.  Og så ville jeg installere og bruge det som et regulært
delt bibliotek (ideelt set gennem mit styresystems pakkehåndtering).
Indtil det niveau af stabilitet er opnået, foretrækker jeg den
ovennævnte konstruktioner med underarkiver (de præcise detaljer for
hvordan det bør gøres er lidt forskellige i Mercurial og Git).

> Nej. Det kan måske gå mens man stadigvæk er igang med at bevise at der
> kan deles kode mellem projekterne. Med det bør hurtigst muligt
> splittes ud i en enkelt version der er delt rigtigt mellem
> projekterne.

Hvis jeg er ved at undersøge om kildeteksten kan deles, så laver jeg
normalt et lille hack i byggesystemet, så de andre projekter der
muligvis kan genbruge kildeteksten får adgang til den relevante del af
det oprindelige projekts kildetekst.

God fornøjelse,

Jacob
--
»Man kan ikke MÅLE kvalitet!
 Hvis det ka MÅLES er det ikke kvali-tet men KVANTI-TET!«

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2013-05-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]