Re: [SIGNATUR] Opgavens art.

"Klavs Klavsen" <sslug@sslug> wrote in message
news:sslug@sslug
> 1) Definer og lav en brugervenlig GUI.
> 2) Definer og lav en system grænseflade fra GUI til OpenSSL.
> 3) Find løsninger på certifikat installation i div. browsere. (evt.
> vejledning, evt. automatisk)
> 4) Find løsninger på brug af certifikat i div. Email programmer.

1)
Jeg er en del i tvivl om, hvad det egentligt er, KMD er interesseret i.
Vi kan ikke udefra generere en PID, men nok en nøgle.
På en eller anden måde, må vi have fundet ud af, hvad det præcist er, KMD
vil have som input i forbindelse med en registrerings-ansøgning (hvad dette
vel i første omgang må kaldes).
På http://www.kmd-ca.dk/anmodning_personcert.htm# virker hverken linket
"liste" eller "Guiden til at få et kvalificeret personcertifikat" i min
explorer, er der nogen af jer andre, der kan komme ind der, og som derefter
kan fortælle hvilke felter de forlanger udfyldt?
Hvis de kun beder om flade oplysninger som CPR, Navn og Adresse er der jo
intet indhold i den del af opgaven.
Forventer de også at få en kopi af nogle genererede nøgler, evt et helt
udfyldt certifikat, hvor blot PID skal erstattes, ser sagen jo noget mere
kompliceret ud.

2)
Mit forslag er, at al kommunikation sker via kommandolinien. Det er efter
min opfattelse det letteste at definere (parametre i bedste unix-stil) og at
holde bagudkompatibelt (nye egenskaber = nye parametre) og at anvende (stdin
og stdout ideen er jo ikke ændret siden Unix sagde sit første pip).

Og så mangler der jo nok et punkt 5, som kunne være dokumentation af
systemet, men den slags kommer jo alligevel altid sidst;)