Gang i opgaven?

Hejsa

Jeg vil gerne hjælpe med det her signatur ting. Sammen med Klavs Klavsen
gik vi lige igennem hvad vi mener der skal til - og hvilke spørgsmål vi
har.

Jeg vil lige poste vores liste her, sammen med de spørgsmål det gav
anledning til. Jeg vil gerne have at folk hjælper mig med at svare på
disse spørgsmål. Jeg har ikke deltaget i det møde der var - desværre - så
jeg ved ikke hvor meget der allerede er klart, men jeg synes ikke jeg har
kunne få de her informationer ud fra emails her på listen.

Henvisninger til dokumenter der svarer på minde spørgsmål vil også være
fint.

Oversigt over hvad man skal gøre.

a) Indsamle en række informationer fra brugeren (LDAP info).
   Brugernavn
   Hvor bor du, mv.
   Navn, firma, stamdata.

b) Disse informationer skal hældes igennem openssl. Altså, kommandoen
   "openssl" eller apiet. openssl skal bedes om at returne nogen
   filer. Een af dem er noget der vist nok kaldes et
   certificate request, som er i pkcs#10
   (På http:// .. verisign/TeleDanmarkCom/apache-ssl har noget vejledning)
   På openssl.org er der ligeledes "noget".

c) Certificate requestet skal sendes til kmd som den er, via enten ftp
   eller http (post request).

d) Brugeren skal efter et stykke tid, hente "noget" på posthuset, imod
   passende identifikation og betaling.

e) Noget/certificatet skal "installeres" (browser, mailklient, mv).

Uklarheder
a.1 : Hvilke informationer skal indsamles
a.2 : Hvordan skal de repræsenteres
a.3 : Hvordan skal de formateres

b.1 : Hvilken kommando skal der præcist køres
b.2 : Hvilke parametre
b.3 : Hvordan overføres data

c.1 : Hvordan indkodes data
c.2 : Hvad hedder serverne.
c.3 : Hvad får man retur
c.4 : Hvad skal brugeren gøre med det

e.1 : Hvordan bruger man certificatet i al almindelighed
e.2 : Hvordan installeres det i
e.2.1 : Konqueror (KDE/Krypto support?)
e.2.2 : Galeon/Mozilla/Netscape 6
e.2.3 : Opera
e.2.4 : Netscape 4.7
e.3 : Hvordan installeres det i
e.3.1 : KMail
e.3.2 : Evolution
e.3.3 : Netscape mail
e.3.4 : Pine
e.3.5 : Mutt
e.3.6 : mail
e.3.7 : elm
e.3.8 : Balsa
e.3.9 : sylpheed(-claw)
e.3.10 : Emacs

Tak,

Mads

If you have a chance, take a look at the virus code, and see what some 300
lines of visual basic can cost industry in say a 24 hour period.
                           - Ron Sprenkels on the 'I Love You' email virus