Re: [SIGNATUR] Gang i opgaven?

On Sun, 3 Mar 2002, E. Sjørlund wrote:

> Screen (måske) på www.arianeskema.dk/signatur/kmdsign.dk

kmdsign.png, faktisk ;-)

> (Hvis det ikke virker sender jeg den til dig selv).
>
> Billede 1 er de oplysninger, man skal give, og som skal med ind i nøglen

OK - man indtaster kun de hvide felter, antager jeg?

> Billede 2 er blot indtastningen af et password.

OK. Har du nogen fornemmelse for hvad det anvendes til? Jeg har stadig
ikke overblik over proceduren.

> Billede tre er de informationer, programmet kan trække ud af nøglen (eller
> måske af den anmodning, man kan sende til KMD).

OK - så billede tre er altså det der bliver sendt til KMD?

Hvad indeholder de to filer .req og .pem?

> Det eneste jeg ville kunne bidrage med er en GUI i Kylix.

Sludder. :-)

Der er masser af andet du ville kunne bidrage med. Spørgsmålet er om du
vil ;-)

> Det jeg lagde op til var, at man skulle lave kodegenereringen på en måde,
> så det kan styres via kommandolinien, primært fordi det vil give adgang for
> enhver GUI. Uden den mulighed er jeg afskåret fra at medvirke.

Hvis jeg ikke tager meget fejl, kan Kylix stadig bruge biblioteker på
systemet. Og, det kan i mange sammenhænge være mere pålideligt end at
skulle hælde alting gennem en shell.

Jeg synes stadig det er for tidligt at snakke om en GUI, men hvis vi
skal, så er der ligesom "to" tilgange:

a) Lave een GUI
b) Lave en slags bibliotek, som flere GUI'er kan kalde.

a) Indebærer en mængde problemer. For Kylix f.eks. at det ikke kan køre på
alpha, osv.
b) Har også problemer - der skal hurtigt vedligholdes et hav af binære
filer.

Men, b) er selvklart det sjoveste - om grænsefladen skal være stdio, eller
et bibliotekskald er jo ligemeget. (Hvis vi laver et bibliotek, er det jo
relativt nemt at lave et program der kan være bindeled mellem din Kylix
GUI og biblioteket, hvis du _virkeligt_ ikke vil loade biblioteket
ind. :-)

Andre ting du og andre kan hjælpe med:
- Du kører jo Windows, så der er en masse ? du vil kunne besvare
- Afprøvning - sammenligning mellem information, svar, request filer, hvad
  ved jeg
- Dokumentation
- Sprogrettelser
- Osv.

Men, hver kommer med sit. Antager jeg :-)

Mads

The Microsoft Dictionary

           multi-platform: Works with both Windows NT Workstation and
                           Windows 2000 Professional.