Re: [SIGNATUR] Gang i opgaven?

On Sun, 3 Mar 2002, Mads Bondo Dydensborg wrote:

> kmdsign.png, faktisk ;-)

> OK - man indtaster kun de hvide felter, antager jeg?

På http://www.openssl.org/docs/apps/req.html findes der faktisk et
eksempel der gør det meste af det vi skal bruge, så vidt jeg kan se.

Create a private key and then generate a certificate request from it:
 openssl genrsa -out key.pem 1024
 openssl req -new -key key.pem -out req.pem

Den sidste kommando stiller een en række spørgsmål, men det er muligt at
sætte options/give en fil med svar til disse i.

Erling, kan du ikke prøve eksemplet og se om det ikke ser rimeligt korrekt
ud? Der er nogen informationer man vist skal give, som jeg ikke rigtigt
kan se at KMD's applikation spørger efter - er det noget vi skal bruge
standard værdier for eller hvordan?

Jeg ender med at få en req.pem fil, som jo altså skulle være i pkcs#10
format.

Det er vel _denne_ fil, der skal sendes til KMD?

Og, hvordan gør man det? På et tidspunkt kunne jeg finde noget på deres
hjemmeside, men det kan jeg ikke lige nu?

OK - jeg har ikke rigtigt fattet hvordan man giver key.pem et
password. Men, det er det der er en checkbox til i "Indtastning af
personlige oplysninger" ikke? - nu har jeg læst lidt mere, det er
"passout" optionen; http://www.openssl.org/docs/apps/openssl.html#PASS_PHRASE_ARGUMENTS

> OK. Har du nogen fornemmelse for hvad det anvendes til? Jeg har stadig
> ikke overblik over proceduren.

Pt. bilder jeg mig ind at man "blot" skal kalde openssl på den rigtige
måde.

Så, det efterlader - som jeg ser det - to store problemer; Hvordan får man
.req filen til KMD, og hvordan bruger man det i sit miljø.

Mads

The point is to decide what your needs are, pick an editor that looks like
it may fit them and then MASTER it. Learn every little nuance and key
stroke. Not just the easy stuff you pick up in an hour or two but especially
the obscure stuff. Learn it so well that your mind can stay about two steps
ahead of hands even when using the arcane commands and keystrokes. Then you
can edit in front of crowds and people will ohh and awe. Source code will
fear you. Project managers will want you.
                                        - Dana S. Wheeler, M.D. on emacs/vi