Re: [SIGNATUR] Gang i opgaven?

"Mads Bondo Dydensborg" <sslug@sslug> wrote in message
news:sslug@sslug
On Sun, 3 Mar 2002, E. Sjørlund wrote:

> Mit gæt er, at det skal bruges til at åbne det certifikat, som KMD
> returnerer.
> Man kan uden videre åbne sin req, mens man ikke kan gøre noget med sin
> nøgle. Begge er genereret af KMD's program.

>Hmmm. OK. Vi bliver nok nødt til at vide hvad det er præcist. Bliver du
>også spurgt om det, hvis du ikke checker "krypter egen nøgle", eller hvad
>det hedder?

Her er den uden X i "Krypter egen nøgle".

-----BEGIN RSA PRIVATE KEY-----
MIICXAIBAAKBgQCXdtq9K5IJReufuC88zm1mi+lzwBPtSn28/peniEuW4MSOiAtR
osv...
-----END RSA PRIVATE KEY-----
Forskellen ligger i om det er sludder eller rigtigt sludder, det der står
;o)

Mit problem er naturligvis, at jeg ikke har sendt anmodningen, og bildt
post-damen ind, at jeg er den jeg (ikke) skriver.
Derfor kan jeg ikke komme resten igennem.
Hvis jeg fik et certifikat fra KMD, ville jeg sikkert kunne se mine info,
mod at oplyse det password. Det bør vi ikke bekymre os om endnu.

<snip>
> Det er ikke vilje men evner, det skorter på. Har kun brugt LibC.System
kald
> indtil nu i Kylix.

>Ja, men det er ikke vanskeligere at bruge LibNoget.Noget() ;-)
Har bare aldrig prøvet. Nogle libs er wrappet til Pascal-lignende kald, men
om dette lib er med, har jeg ikke set efter.

> Se på www.openssl.org, eller man openssl.

Husker også et eller andet med at generere en key til ssl brug. Har nøglen,
men det er så det.
Vores opgave må være dels at sikre, at brugeren har eller får en key (det
lette), og dels at få dannet den req, som JGU skriver om i et lidt senere
indlæg.
<snip>

>Hvis du kan starte med linload, skal du bare angive en
>init=/path/til/program-eller-shell-script
>som så bliver kørt.
Har forsøgt at sætte en initrd op med de relevante filer, men skidtet dør.
Kan ikke få netkortet aktiveret. Jeg har hentet mig et par mini-linuxer, som
ser ret lovende ud, så jeg skal nok få knækket det problem.

>Har KMD sagt noget om at vi kunne få lov til at teste nogen af de ting
>her på en eller anden måde?
Jeg opfatter JGU's svar til os begge som en bekræftelse. Håber, at du vil
skrive et svar på det.