Re: SV: [SIGNATUR] Gang i opgaven?

Mads Bondo Dydensborg wrote:

> OK. Her er dump af en session jeg har lavet (req filen følger):
> sslug@sslug TestOpenSSL]$ openssl req -newkey rsa:1024 -keyout key.pem
> [-out req.pem -outform DER

[SNIP]

> Jeg er stadig lidt blank i det her (begyndte at kigge på det i går
> morges) - hvad er det lige man bruger den private nøgle til? Er det for at
> kunne låse certifikatet op, når man har hentet det elektronisk?
Det er tidligt mandag morgen, og jeg kan godt mærke at min viden om dette,
efterhånden er lidt støvet og gemt væk.. så undskyld mig mine upræcise
forsøg på en angivelse af hvad jeg tror er et gyldigt svar :-)

Det er asymmetrisk kryptering, stuff krypteret med public-nøglen kan kun
dekrypteres med privat-nøglen og vice versa (til brug for kryptering af
emails osv. ligesom man kan med GnuPG).normal SSL er symmetrisk kryptering
så her bruges kun certifikatet (som baserer sig på? asymmetrisk
kryptering?).
Jeg formoder at KMD  får public nøglen med i requesten? på denne måde kunne
de ihvertfald sikre at kun afsenderen af requesten kan dekryptere
svaret.(jeg skal have læst op på PKCS#10 :-)

--
Regards,
Klavs Klavsen

-------------| This mail has been sent to you by: |------------
              Klavs Klavsen - OpenSource Consultant
                 sslug@sslug - http://www.vsen.dk

    Get PGP key from www.keyserver.net - Key ID: 0x586D5BCA
Fingerprint = A95E B57B 3CE0 9131 9D15 94DA E1CD 641E 586D 5BCA
It is a myth that people resist change. People resist what other
people make them do, not what they themselves choose to do...
That's why companies that innovate successfully year after year
seek their peopl's ideas, let them initiate new projects and
encourage more experiments.            -- Rosabeth Moss Kanter