GUI til program

OK, hermed et par overvejelser

Programmets formål er (foreløbig) at gøre almindelige Linux brugere i
stand til at få et certifikat fra KMD. Det er et forholdsvis lille
problem - Windows programmet har 3 dialoger, hvoraf egentlig kun den ene
er interessant.

Husk at det skal være nemt for folk at downloade programmet
og køre det på deres linux kasser. Det vil sige binære filer eller
scripts. (Ja, jeg kan godt finde ud af at oversætte, men de fleste vi
henvender os til med den her løsning vil nok foretrække at køre et simpelt
program). Og, det er ikke fedt at skulle downloade 10 MB statiske Qt filer
for at generere et certifikat.

Bare min mening. En simpel GUI ala Windows programmet kan vi hurtigt smide
sammen (Erling kan nok lave det i Kylix på 10 minutter, jeg kan måske lave
det i KDE på 10 timer (har kun kodet HelloWorld ;-), jeg ved ikke med dig
og Qt).

Så, for mig lugter det af at man enten skal skrive en simpel frontend ala
Windows programmet i en slags script ting, f.eks. Python eller Tcl, eller
at man skal satse på at lave en mere "forkromet" løsning, der har mere
"wizard" agtig opførsel, og f.eks. håndterer oploadning af informationer
til KMD automatisk, og er i stand til at registrere certifikatet i en lang
række browsere, mv.

Hvis vi skal det sidste, bliver portabilitet lige pludseligt meget
interessant.

Foreløbig tror jeg bare vi skal ignorere GUI delen. Til selve nøgle
genereringen er openssl svjkv i stand til at lave de ting vi skal, og det
synes jeg vi skal definere som grænsefladen. Så, i mine øjne står det
enhver frit for at gå igang med at skrive en GUI - selvom jeg nok selv
ville vente til jeg havde helt styr på processen.

Mht. en slags projekt - så kan vi jo overveje om vi skal bede sunsite om
at stille et projekt site til rådighed.

Mads

Pretty cool, the kind of power information technology puts in our hands
these days.
    - Securityfocus on probing 36000000 hosts for known problems in 3 weeks