Re: SV: SV: [SIGNATUR] Gang i opgaven?

On Tue, 5 Mar 2002, "Guldberg,Jørn JGU" wrote:

> Er introduktion til signering og kryptering findes på :
> http://www.kmd-ca.dk/digital_signatur.htm

Hmm. Men det forklarer bare asymmetrisk kryptering. Det er jeg sådan set
med på, f.eks. konteksten af ssh (private og public keys til
f.eks. at kunne logge ind automatisk, mv).

Jeg forsøgte at forstå hvordan den nøgle der genereres af openssl genrsa
bliver brugt i vores kontekts. Og, hvad med den offentlige del af denne
nøgle?

Det er ikke så meget principperne, som den konkrete brug i vores kontekst,
der forvirrer mig. Hvorfor har windows programmet f.eks. en check box til
at kryptere den private nøgle?

Måske er jeg reelt lidt for uvidende til at forstå det hele - men det ser
ikke ud til at andre har valgt at ville trække læsset, og jeg mener at
programmet skal laves - snart.

Mads

Sending Blizzard 100,000 e-mails isn't going to get Starcraft ported to
Linux. Selling 100,000 copies of Quake III is.

            - Scott Draeker, Loki soft, on advocating for Linux games.