Rodcertifikater (Was Re: SV: [SIGNATUR] Gang i opgaven?)

On 17 Mar 2002, Anna Jonna Armannsdottir wrote:

> Uuuhhmm =|
> For lige at være sikker på at vi ikke misforstår hinanden
> vil jeg lige præcisere, at jeg mener at man bør ikke bruge
> et KMD-CA rodcertifikat til testformål. Det kunne være
> undergravende for tilliden til
> denne CA (Certificate Authority).

Vi er vist efterhånden enige - jeg tror jeg er den eneste der på noget
tidspunkt har været usikker på denne detalje.

> Enhver kan lave et rodcertifikat f.eks. med følgende data:

Jeps, men som Jørn og jeg allerede har været lidt igennem, så er der små
spidsfindige detaljer der skal koordineres - f.eks. er KMD's certifikat
binært, hvor de fleste af de systemer jeg har forsøgt at finde ud hvordan
fungerer, tilsyneladende foretrækker ASCII repræsentationer.

Mads

ATA100 is another testimony to the fact that pigs can be made to fly given
sufficient thrust.
                       - Linux kernel hacker Alan Cox, on IDE drives